ge mig ett godkänt betyg i fysik - snälla?

Ebba sover under bordet, och matte pluggar fysik. Så kommer det förhoppningsvis att se ut den här veckan! Det är så svårt! Jag måste få G på det här provet för att undvika IG i fysik b, och det ser inte ljust ut just nu! Tur för mig att det bara är två kapitel som fokus ligger på säger jag bara. Om någon känner för att komma över och vara fysiklärare i utbyte mot en fika och lite valpgos och lek så står min dörr vidöppen!

Vi var på utflykt igår, mamma, Ebba och jag. Vi åkte till stora djuraffären i bromma för att köpa nytt koppel, ochlite annat smått och gott! Ett halsband och koppel att börja med fick vi av uppfödaren, men det är mest ett lätt nylonsnöre som flänger och far - lilla bustrollet bara trasslar in sig. Butiksbiträdet rekomenderade ett lätt flexikoppel, med utdragbar lina ni vet, och det nappade vi på. Hon tyckte även att vi skulle satsa på att byta ut nylonhalsbandet mot ett ordentligt i läder, så att hon vänjer sig redan nu -och det gjorde vi. Matte hittade ett jättefint; mörkbrunt med guldspännen. Synd bara att missen inte upptäcktes förrän vi kom hem: fästet på kopplet är i silver, och med en svart tamp längst ner. Inte okej! Jag vet intehur jag ska lösa detta, om manmöjligenkan spraya spännet i guld eller liknande? Huva, vad det inte sitter snyggt ihop!

Mamma vaktade Ebba och jag trotsade min hälsporre och gick ut i skogen igårkväll. Planen var, då jag inte sprungit på över två och en halv vecka, att mysjogga sisådär sex kilometer. Trodde jag ja. Vackert väder, underbart underlag i skogen och massor med outtagna löpmeter i benen; jag sprang som en nyutgiven fånge, en jagad hare, en rekordsugen kenyan - you name it, jag bara löpte så fort jag kunde! Tiden blev inte så kanon som jag hoppats på, då jag i början gick in för att ta det lugnt, men oj va skönt det var! Det är värt det, även om hälen gör ont - och kanske blir värre? Jossis behöver träning för att må bra, och för att kunna vara en bra matte! Kanske även för att orka förstå fysiken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0