världens duktigaste valp

Visst var jag otroligt spänd och förväntansfull inför att få hem valpen, men vardagen med Ebba är så mycket bättre än vad jag hade vågat drömma om! Hon är helt underbar, och hon får mig att stråla. Till och med att gå upp och ut mitt i natten, att slita sig från en lite sekund i soffan eller att tvingas avstå allt vad jag brukar tycka om att göra blir ett nöje. Naturligtvis skuttar jag inte ut full av glädje halv tre på natten i regnet, men när jag ser hennes entusiasm och glädje över det hela, hennes valpklumpighet och när jag ser hur duktig hon är, då blir jag helt salig och förstår varför jag gör det. För duktig är hon verkligen! Hon fyllde nio veckor i söndags, och har bara varit hos mig i fyra dagar, men hon kommer redan direkt när jag ropar, hon kissar och bajsar knappt inne alls, och när jag har henne i koppel går hon så duktigt så! De gånger hon "gjort ifrån sig" inomhus idag var när mamma hade hand om henne, när jag var i skolan och skrev prov. Mor och bror har inte lika bra koll, de har inte kommit in i mina och Ebbas rutiner ännu. Ebba, Ebba - det här kan bli riktigt bra! Bilder tas för fullt, men då jag inte kan sitta vid min egen dator så dröjer det lite innan jag kan dela med mig av det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0